2005年07月16日

中国がアメリカに核攻撃

フィナンシャルタイムズ紙が伝えた所によると


いま人気のブログはここ!ランキング



In an interview with foreign reporters in Beijing on Thursday, Major General Zhu Chenghu, who is also a dean at China's National Defence University, said Beijing should respond with nuclear weapons if the US targeted Chinese territory. "We Chinese will prepare ourselves for the destruction of all cities east of Xian [in central China]," he said. "Of course the Americans will have to be prepared that hundreds of cities will be destroyed by the Chinese."


中国軍少将は、台湾問題について
「アメリカがこの問題に首を突っ込むなら、中国軍は核で対抗する準備がある」と述べた。


と、ありますが過激ですねぇ
台湾が微妙な問題であることは分かりますけど、
アメリカを核で威嚇しようと言う、この少将は何を考えているんでしょうね。

北朝鮮でピリピリしている極東でこういう発言はいかがなものかと

想像もしたくないですけど、もし中国が米国に核を発射なんてことになれば
とんでもない規模の戦争になって、日本は米国の最前線基地ですね。
まぁ人海戦術なら中国に対抗できる国はないんですけど・・・

中国といい北朝鮮といい韓国といい、どうしてこうなんでしょう




このブログは移転しました→キレ鯵
移転先に同じ記事がある"かも"しれません。

※12/11現在 移行作業中です

12:14 | Ranking
新着記事 - 20件
×

